HTML

Fél év Finnországban

Az Erasmus mobilitási pályázatnak hála 6 hónapot tölthetek Finnországban. És hogy mi minden történik velem ezen időszak alatt? Ez itt majd kiderül. Akit érdekel az olvassa bátran.

Friss topikok

  • Lencse.: Baromi jól nyomod a Tavaszi szélt, Vera! :D Jó móka lehet nagyon egy ilyen félév, persze ez most ... (2010.02.14. 22:52) Lunar New Year
  • Lencse.: Szia, Vera! Faszipántosak a képek, főleg az az album, ahol nincs ember, csak hideg, hó és halál. :... (2010.01.31. 02:13) Képek
  • Attila87: Hali! Örülök, hogy jól vagy. Hát elnézve azt a sütőt, arra egy Lidl-ös Ciff ráfér:) Jók a képek, c... (2010.01.18. 10:09) !!!VAN NETEM!!!
  • itevi: Sok, boldog névnapot! (2010.01.14. 19:47) Megérkezés
  • itevi: csajszi! Olvasd el az emailt amit küldtem! Nagyon fontos! Vigyázz magadra! puszi (2010.01.13. 09:14) legelső

Linkblog

2010.03.14. 10:23 matrony

Új bejegyzés!!!!

Banyek! Írtam nektek, erre nem teszi ki, és voltam olyan ügyes, hogy kitörtöltem mindent :D Nem vagyok informatikus :D

Szal akor gyorsba 1-2 mondat erről-arról.

Most megint van szabadidőm. Leadtuk a project 1. részét, de a java még csak most jön. Eddig kreáltunk 1 menü vázat és most a 3D-s környezet megalkotásával szórakzunk. Jó játék, csak 4-5 óra után az ember ülő izmai elkezdenek fáradni. Ilyet se pipáltam még.. Ülésben elfáradni.. Ez is biztos valami modern nyavaja.

A csapat kezd összeszokni, együtt voltunk nyaraln Lapföldön. Kreáltem 1 google térképet, hogy megmutizzam merre jártam:maps.google.com/maps/ms
A mikulással személyesen nem találkoztam, de láttam róla fényképet... De nem is azt írom mi nem volt, hanem inkább mi-minden volt.

Rengeteg km, sok utazás, 2 kisebb megcsúszás.Hókastély, huskik, rénszarvasok, hideg, snow mobile, küzdelem az elemekkel, Galaxis utikalauz stopposoknak, mentő törtölköző + husky, tudomány múzeum, természet múzeum, barátságos madárkák... Most hiretelen ennyi.

Raktam fel 1-2 képet a picassara, le lehet őket csekkolni. A csehek összegyűjtik a fényképeket és írnak majd 1 DVD-t, annyi vidi meg fotó készült az útról. Bár biztos nem általam : Nekem lett vmi 60 MB. :)

+ Voltam a finn családomnál is a hétvégén. 2 tündéri kis gyerekük van: Kia és Aki. A feleség Marja-Leena és a férj: Harry. Nagyon kedves, barátságos 1 család. Az 1. alkalom amolyan megismerkedős nap volt. Bár csak a feleséggel tudok kommunkiálni, mivel a gyerekek örülnek, ha finnül tudnak, de iszonyat aranyos, rendes gyerekek. Lehet hogy azért szimpik mert nem értem mit mondanak... 

Ebédre jávorszarvas húst lakomáztam, melyet a férj vadászot le.
Betekintést kaptam az itteni vadász életbe/életmódba. Néztünk 1 videót a jávorsszarvasról, melyet a férj készített. A szarvas kb 5-10 méterre volt a kamerától. E videó hatalmas becsben van tartva a családban és még a gyerekek is jávorszarvas mániások. Aki (a kis srác) elvileg élethűen imitálja a hangját. (Ez aztán a célzott nevelés.)
A család 1 kis kertesházban lakik 1 domb oldalában. A ház dugig volt játékokkal és a nappali falát 2 hatalmas aggancs díszítette.
A domboldalra visszakanyarodva, ott töltöttük a fél délutánt, kimentünk szánkózni. Minden féle fura szerkezetük volt a szánkózáshoz. Persze én mindegyiket kipróbáltam, mindenhogyan. + a hó tetejére is fel másztam. kb 1,8 méteres hó tetején mászkáltam. Teljesen meg volt fagyva és csak egyszer merültem el. 

A délután másik felében cross country ski-ztünk 1et.Megkaptam a dícséeretet,hogy gyorsan tanulok, így el is határoztuk, hogy 4 év múlva megyünk a téli olimpiára. Bár egy 10 fokos 40 cm-es emelkedőre alig bírtam fel menni az eszközökkel ( vagy 3szor visszacsúsztam ) mégis bezsebeltem a dícséreteket. Megsztem úgy viccesebb a dolog, ha rosszul csinálod.. Bár csak 2 km mentünk kölyök pályán, de iszonyatosan elfáradtam. Persze ők a hétvégre 30 km-t szerveztek, amolyan hobbi túrának. / Én már meg se lepődök az ilyeneken... /

Zárásnak kaptam útra valót. Készítettünk kalácsokat. cukrosat, vaníliásat, fahéjasat, almásat. Olyan tipikus finn tésztával. Sztem a hétvégén csinálok egyet magamtól is. És mikor megint megyek kreálok majd nekik 1 adag pogácsát. Bár sztem jobban járnak 2 tábla csokival...

A főzéssel kisebb-nagyobb gondjaim vannak... tudok főzni, de nem mindig finomat... Némely elég érdekes, egyedi plazmás-gél állapotot vesz fel. De szerencséra létezik menza és nem félek használni.
Találtunk 1király menzát, ahol ugyan annyiba kerül a kaja (kb.700Ft- ez a legolcsóbb) 1 főétel + anyi víz/tej/ saláta/ kenyér amennyit csak szeretnél. Van hogy péksüteményeket is raknak ki. De hát ugye azt gyorsan el is kapkodják. 
De a vega kajával óvatosan kell bánni. Jól elhatároztam, hogy én nekem már pedig nem kell hús, jó lesz a vega kaja... Hát abból ehetek akármennyit akarok, de nem lakok jól vele. Marad 1 kisebb éhség érzetem. És az íze is amolyan fúj.. Kifinomult gasztronómiai kultúrájuk kevésé ismeri a sós és az erősebb fűszeresebb ízesítést. De persze nem is Kínában vagyok.

Ah.. és voltam Kínai étteremben is. Van 1 óránk az International Skills azzal igyen mehettünk kínai kajáldába. Akármit rendelhettem amit csak akartam, a suli fizette a csekket. Én meg be is vállaltam: Polipot rendeltem meg rákot :D Normál esetben hülye lennék ezekért pénzt adni. Tapasztalatom az, hogy maradok a birka pörköltnél és egyéb szárazföldi csontos lábbakkal rendelkező állatok húsánál. De tudjátok... ki kellett próbálni. :) Oh és ettem sült fagyit: 1 fánkszerű tésztában 1 gombócnyi vanília fagylalt, olajban kisütve, csokoládé öntettel. nyamnyam Azért még lehet h visszamegyünk még.

Na ennyit az 1-2 mondatról...



 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://verafinnishben.blog.hu/api/trackback/id/tr21838325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása