HTML

Fél év Finnországban

Az Erasmus mobilitási pályázatnak hála 6 hónapot tölthetek Finnországban. És hogy mi minden történik velem ezen időszak alatt? Ez itt majd kiderül. Akit érdekel az olvassa bátran.

Friss topikok

  • Lencse.: Baromi jól nyomod a Tavaszi szélt, Vera! :D Jó móka lehet nagyon egy ilyen félév, persze ez most ... (2010.02.14. 22:52) Lunar New Year
  • Lencse.: Szia, Vera! Faszipántosak a képek, főleg az az album, ahol nincs ember, csak hideg, hó és halál. :... (2010.01.31. 02:13) Képek
  • Attila87: Hali! Örülök, hogy jól vagy. Hát elnézve azt a sütőt, arra egy Lidl-ös Ciff ráfér:) Jók a képek, c... (2010.01.18. 10:09) !!!VAN NETEM!!!
  • itevi: Sok, boldog névnapot! (2010.01.14. 19:47) Megérkezés
  • itevi: csajszi! Olvasd el az emailt amit küldtem! Nagyon fontos! Vigyázz magadra! puszi (2010.01.13. 09:14) legelső

Linkblog

2010.02.08. 21:10 matrony

Február kezdete

Sziasztok!

Immáron 1 hónapja vagyok a messzi távolban. Jelentem tetszenek az itteni körülmények, tetszenek az órák, jó fejek az osztálytársak, segítőkészek és megértőek a tanárok, elégedett vagyok a kolival, megtanultam magamra főzni, mosni, magam után takarítani :)
Szóval teljesen önálló lettem.

Az elmúlt hét csúcspontja nekem a korcsolya volt (már voltam vagy 2x). Itt telente a foci pályákon vannak a jégpályák kialakítva, így ingyenes. A kolimhoz közel van 1 kisebb pálya, de nekünk az pont elég. Hihetetlen érzés mikor az erdőközepén siklasz, botlasz. Itt nem olyan sima a pálya, mint otthon. Sokan használják, hó fedi és nem rakják rendbe 3 óránként :) meg különben sem vagyok valami übermeister :) Örülök, ha megállok a jégen :)
Volt aki már szerzett hockey ütőt és van 1 kis csapat aki mindig járogat hockey-zgatni. Van a pályán 1 olyan mozdítható hockey kapu.
Itt szerintem az alapműveltséghez tartozik a korcsolya és a hockey.

Mellesleg voltam hockey meccsen is. Nem vagyok igazán érdekelt a sportban, de itt sokak kedvenc témája a hockey /olyen ez mint nálunk a foci/, így aztán gondoltam egyet és elmentem életem legelső hockey meccsére. A jegy ára kicsit érzékenyen érintett, de nagy levegőt vettem és a következő pillanatban már kezemben volt.

A verseny 1 hatalmas stadionban volt, amelyhez hasonlót eddig csak a tv-ben láttam. Ki volt világítva minden féle színes felirattal; fények cikáztak mindenfelé; hatalmas nyüzsgés, zsongás. A bejáratnál nagyon gyorsan haladt a sor. /A helyszínen nem lehetett jegyet venni./ Odabennt még több ember. A feketébe öltöztek a Jyp rajongók(Jyväskylä csapata) és sárgába az ellen (Kalpa).Zászlók, sálak, vicces öltözetek; öregek, picurkák, kamaszok, külföldiek :P Sok-sok ember 1etlen helyen. A játékosok mind 2ajtós szekrények voltak... /persze a mez miatt./
A játék iszonyat izgalmas volt. Csapták egymást a falhoz, könyökölték egymást, buktattak... kemény 1 játék. Hatalmas csatát vívtak abban a 3x20percben. Persze mondanom sem kell a Jyp csapat nyert: 4-1re. Az utolsó gólt előttem kb 2 méterre lőtték be. Hihetetlen érzés volt. A mellettem álló francia leanyzóval ketten csak lemerevedve összenéztünk és egyszerre tört ki belőlünk az öröm újongás./Bizony ez VIP hely volt/

+ megnéztem az Avatart is 3D-ben angolul, finn felirattal. :D

Értettem mindent, iszonyat király volt :D Egész este + másnap is csak arról beszéltem. Tényleg megérte megnézni 3D-ben. A hangok, a szereplők, a környezet... egyszerűen fantasztikusan dolgozták ki. A sztori az tényleg Pocahontas koppintás,de a kivitelezés, sztem kiválló. Nekem tetszik ez a modern külső :)

Moziba 1 Vietnámi leányzó kísért el, akinek holnap ünnepeljük a szülinapját, a Shackerben. Valami special edition lesz most a Valentin-nap miatt.
+ ismét megyek 1et korcsolyázni, de azt már 1 spanyol leányzóval.
+szerdán megint kivisznek minket a hidegbe, ismét 1 snowday :)

Hát ennyit rólam. Ti is írjatok, hogy mi van otthon. Minden kis apróság érdekel. Ne mondjátok, hogy semmi, mert úgy sem hiszem el.

Puszilok mindenkit!

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://verafinnishben.blog.hu/api/trackback/id/tr471740521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása